Collegium Witelona Uczelnia Państwowa - zgodnie z art. 86, ust.1, pkt.6 i 14 oraz ust.2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych - na pisemny wniosek zainteresowanego zgłasza do ubezpieczenia zdrowotnego i odprowadza składkę na ubezpieczenie zdrowotne za studentów, którzy:
W innych przypadkach student korzysta z ubezpieczenia zdrowotnego jako członek rodziny osoby ubezpieczonej:
Podstawą zgłoszenia studenta do ubezpieczenia zdrowotnego przez Collegium Witelona jest złożenie odpowiedniego wniosku wraz z oświadczeniem o niepodleganiu obowiązkowi ubezpieczenia zdrowotnego z innego tytułu; w przypadku cudzoziemców polskiego pochodzenia dodatkowo kopia umowy zawartej z Narodowym Funduszem Zdrowia oraz zaświadczenie konsula RP o polskim pochodzeniu.
Obowiązek ubezpieczenia zdrowotnego studentów przez Uczelnię wygasa z dniem ukończenia studiów albo skreślenia z listy studentów.
Prawo do świadczeń z opieki zdrowotnej dla studentów wygasa po upływie 4 miesięcy od zakończenia nauki lub skreślenia z listy studentów, czyli od momentu wyrejestrowania z ubezpieczenia zdrowotnego przez Uczelnię.
Dokumentem poświadczającym status ubezpieczonego jest dokument potwierdzający zgłoszenie do ubezpieczenia zdrowotnego lub dokument potwierdzający opłacenie składek na ubezpieczenie zdrowotne.
Student, który został zgłoszony do ubezpieczenia zdrowotnego przez Collegium Witelona, ma obowiązek w terminie 7 dni, poinformować Uczelnię o powstaniu innego tytułu do obowiązkowego ubezpieczenia zdrowotnego oraz o zmianie danych osobowych.
Wnioski należy składać w pokoju 30 w budynku A, tel. 76 723 22 24, mail. alicja.zienko@collegiumwitelona.pl